lørdag 28. februar 2009

Makaronisalat

Pølser har aldri vært den helt store hit`en hos meg. Har pint meg igjennom en del middager med knakkpølse, kokt potet og smelta smør opp mellom barneåra og holdt meg derfor i mange år langt unna. I de siste par åra har vi vært så heldige her i byen å få kjøpt ordentlige pølser fra slakteren og det var de som fikk meg litt pølsehekta ( ica v/ jernbanen i porsgrunn forhandler dem). Grove, krydret og ferske så er de en drøm på grillen og takknemlig for nesten hva det skal være av tilbehør. Brød, grønnsaker, båtpoteter, mos, etc er helt nydelig. Men noe som er skikkelig godt er denne makaronisalaten som jeg fikk som en tapas i en bursdag jeg var i. Den passer kjempebra til all mulig grillmat/stekt kjøtt/fisk, koldtbord, tapasbord osv men er utrolig god til ordentlige pølser. Ikke noe slankekost men hvem gidder å tenke på det hele tia?

1 pk majones og 1 beger rømme røres sammen ( gjerne lettprodukter), ha i 1 finhakket liten purre, 2 små finhakka fedd hvitløk, 1 liten finhakka rødløk og saften fra 1/2 sitron. Bland i ca 300-350 g ( i underkant av en pakke). nykokt, avkjølet makaroni/penne/skruer etc ( ikke spaghetti...). Smak til med litt salt og pepper. La den gjerne stå kaldt i et par timer å trekke.
Jeg lover at denne salaten vil heve pølsemiddagen til et høyere nivå:)

Det er forresten lørdag. Herlig. I dag blir det tur til Larvik for å feire bursdag og jeg skal bli servert scampi, Ahh..Ha en god helg!

2 kommentarer:

  1. Jeg har da prøvd ut denne salaten Step By step, å kan love det at pølser aldri har smakt så godt:) jeg vil da takke for denne fantastiske oppskriften, så får Jeg håpe du har no mer godt på lager:)

    SvarSlett
  2. Så koselig å høre. Alltid greit å prøve noe nytt. Regner med jeg kommer med en del flere oppskrifter i løpet av sommern:)

    SvarSlett