mandag 16. februar 2009

pasta med tunfisk

Jeg ser allerede nå at denne bloggen primært kommer til å handle om mat. Jeg vil ikke låse meg helt fast i det for det hender jo at det er andre ting som opptar meg, men aller mest mat. Det er jo noe jeg tross alt lager hver dag.. og opptil flere ganger også. Sitter i skrivende øyeblikk god og mett og planlegger morgendagens lunsj.. et svært vanlig fenomen her i huset. Mulig husets tre gutter/menn er litt lei av matprat, men de spiser tross alt hver dag de og så det har de å finne seg i.
I dag spiste jeg en usakelig kjipt ting på skolen og er fortsatt sur for det. En pitalignende sak med ost og bacon som hørtes god ut men som smakte deig og hardt kjøtt. Knurr, penger rett i søpla! Men jeg må jo se å lære... selv om jeg er trøtt om kvelden så angrer jeg sjeldent om jeg hiver meg rundt i 10-15 minutter og lager en digg lunsj til dagen etter. Det får se å bli en regel mer enn unntak framover. I kveld skal jeg i allefall lage noe som er enkelt, supergodt og mettende og som ikke koster skjorta.

Pasta,tunfisk & pesto

Kok en god posjon pasta ( skruer/rør/store makaroni, etc.), gjerne fullkorn. Hell av vannet og rør i noen spiseskjeer med pesto. Ha over en boks med tunfisk i vann (hell av vannet). Rør godt og kvern litt pepper over.

Ferdig! Enklere blir det ikke!

Dette smaker like godt varmt som kaldt og jeg serverer det gjerne med godt brød og parmesan til middag/kvelds eller som nå, kjøler det ned og tar med som niste. Yummie!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar